carroshemlagat.blogg.se

Hemlagat har alltid varit en passion i mitt liv, jag avstår gärna fabrikat av olika slag. Jag tycker det är viktigt att mina barn får god hemlagad mat, redan från start. Själv bestämde jag mig efter påsken 2014 för att ta bort en stor del snabba kolhydrater från min kost. Hur jag kombinerar min egen kost och maten för mina två barn och min sambo, det kan ni läsa om här i min blogg.

papaya

Kategori:

Veckans "konstiga" frukt var papaya. 


Kan säga att det inte var en smak soM passade vår familj.
Konsistensen påminner om en mogen Galiamelon ungefär. Väldigt saftig och mjuk. Smaken var söt, och väldigt parfymig. Jag kan inte komma på ett bättre ord för det. 


Jag skar frukten i två och skrapade ur de svarta runda fröerna med en sked. Därefter grävde jag lätt ur set mjuka fruktköttet ur skalet med hjälp av skeden. 
Jag kan tänka mig att det faller många i smaken, då den faktiskt hade en ganska stark söt smak (till skillnad från andra frukter vi provat som inte smakat något alls), men här gick det inte hem hos varken vuxna eller barn. 
Kommentera inlägget här: