carroshemlagat.blogg.se

Hemlagat har alltid varit en passion i mitt liv, jag avstår gärna fabrikat av olika slag. Jag tycker det är viktigt att mina barn får god hemlagad mat, redan från start. Själv bestämde jag mig efter påsken 2014 för att ta bort en stor del snabba kolhydrater från min kost. Hur jag kombinerar min egen kost och maten för mina två barn och min sambo, det kan ni läsa om här i min blogg.

Nu ryker resterna.

Kategori:

Dags att städa undan de odlingar där inget börjat växa... 


Det var 2 lådor med chili som jag samlat själv.
1 låda djungelgurka från köpta fröer (i andra lådor växer de bra).
1 stor solros från köpta fröer.
1 låda halvstora Solrosor. 
1 låda med någon slags blommor som jag hittade fröer till i en låda.

De där litchi kärnorna vi satte för skojs skull.

Också en låda med honungsmelon som började växa men sedan bara ruttnade ihop innan jag tagit av plasten. Lika med en låda rosmarin som torkade och dog när jag tog av plasten. 

Får se om jag hinner börja plantera om lite bland de andra plantorna idag med :)

Kommentera inlägget här: