carroshemlagat.blogg.se

Hemlagat har alltid varit en passion i mitt liv, jag avstår gärna fabrikat av olika slag. Jag tycker det är viktigt att mina barn får god hemlagad mat, redan från start. Själv bestämde jag mig efter påsken 2014 för att ta bort en stor del snabba kolhydrater från min kost. Hur jag kombinerar min egen kost och maten för mina två barn och min sambo, det kan ni läsa om här i min blogg.

Naturdiet gröt och mellanmål

Kategori: Allmänt

Efter Loppis bloggevent "Vårpepp" fick jag med mig en välfylld goodiebag hem. I den fanns bland annat 2 fina provsmak från Friggs naturdiet. 
 
Jag fick alltså en förpackning med 5 portioner havregrynsgröt med smak av äpple och kanel. Det är en så kallad VLCD (very low calorie diet) produkt, där en portion bara innehåller 130 kcal. Det är perfekt för den som kör en "shake" diet eller bara vill byta ut ett mål. De passar också väldigt bra för dem som kör 5/2-diet. 
Gröten är berikad med extra protein och innehåller 13 vitaminer och 14 mineraler. Det som fick mig att gilla den, är att till skillnad från shakes så är gröten varm, vilket kan kännas gött i magen när man är hungrig. 
Den tillagas snabbt i mikron och smakar faktiskt riktigt gott!
 
Jag fick också med en mellanmål "bar". Jag har inte hunnit prova den ännu, men de har tänkt på att minska sockermängden (många liknande bars har mycket socker i), och ökat på proteinet. Detta gör att det fungerar att äta dessa även om man t.ex. kör en Gi eller liknande diet.
 
Naturdiet finns på facebook; naturdiet.
Kommentera inlägget här: