carroshemlagat.blogg.se

Hemlagat har alltid varit en passion i mitt liv, jag avstår gärna fabrikat av olika slag. Jag tycker det är viktigt att mina barn får god hemlagad mat, redan från start. Själv bestämde jag mig efter påsken 2014 för att ta bort en stor del snabba kolhydrater från min kost. Hur jag kombinerar min egen kost och maten för mina två barn och min sambo, det kan ni läsa om här i min blogg.

Mer jord till tomaterna!

Kategori: grönsiar

Jag lyckades äntligen idag ta mig för att plantera om tomatplantor. Jag hade inte tillräckligt med mjölkpaket till alla, men väldigt många fick nytt hem.

När man planterar om får man lov att vara lite försiktig, så man inte bryter av något, eller rycker loss rötterna. Det är lite av ett vågspel att se om plantorna överlever...


Jag började med att skära till en massa lådor, denna gång skar jag av mjölkpaket så det blev en stående hög "kruka". Så fyllde jag varje låda ungefär till hälften med jord.


Sedan är det bara att försiktigt lossa plantorna från varandra och stoppa ned en och en i nya lådor. Därefter fyller jag försiktigt upp med ny jord runt om innan jag vattnar lite och ställer tillbaks lådorna i soliga fönster.

Kommentera inlägget här: