carroshemlagat.blogg.se

Hemlagat har alltid varit en passion i mitt liv, jag avstår gärna fabrikat av olika slag. Jag tycker det är viktigt att mina barn får god hemlagad mat, redan från start. Själv bestämde jag mig efter påsken 2014 för att ta bort en stor del snabba kolhydrater från min kost. Hur jag kombinerar min egen kost och maten för mina två barn och min sambo, det kan ni läsa om här i min blogg.

Lloyds apotek, hudkoll

Kategori: Allmänt

Under Loppis bloggevent "vårpepp" ingick såklart mingel bland fina montrar av deras sammarbetspartners. En av de montrar jag fastnade vid var Lloyds apotek. De erbjöd en gratis hudkoll, där man fick sitta ned och samtala med en av deras värdar en kort stund. De utförde också en kontroll av huden i hansiktet eller på handen/armen. Jag valde att kolla fuktnivån i mitt ansikte, då jag ofta upplever att jag blir torr och fnasig i pannan, typ mellan ögonbrynen.
Det visade sig att jag hade väldigt bra fuktnivå i ansiktet, men den värden som kollade mig rekommenderade att jag borde använda en face scrub en gång i veckan, speciellt i pannan, för att höja min fuktnivå ytterligare något, och då slippa den där torra fnasika känslan. 
Efter att hon testat mig och pratat lite om min hud fick jag med mig ett gäng provprodukter.
 
När jag kom hem och tittade igenom min goodiebag visade det sig att det var ytterligare produkter från dem i påsen. Riktigt generöst.
 
 
Det var två broshyrer om deras hudvård, en provförpackning på solskyddlotion för barn, spf 50. En hel tub tandkräm från sensodyne och en ny produkt från läckerol, en seg god tuggtablett med smak av äpple och mint, som lämnar en fräsch kännsla i munnen.
 
Jag fick också ett lipsyl, ett tuggumi från SB12 och en värdetjeck på 25 kr att handla för i deras butiker. 
 
är du intreserad av att läsa mer kan du kolla facebook; LloydsApotek eller Insta; @lloydsapoteksverige
Kommentera inlägget här: