carroshemlagat.blogg.se

Hemlagat har alltid varit en passion i mitt liv, jag avstår gärna fabrikat av olika slag. Jag tycker det är viktigt att mina barn får god hemlagad mat, redan från start. Själv bestämde jag mig efter påsken 2014 för att ta bort en stor del snabba kolhydrater från min kost. Hur jag kombinerar min egen kost och maten för mina två barn och min sambo, det kan ni läsa om här i min blogg.

Kokosolja från Urtekram

Kategori: Allmänt

Efter Loppis bloggevent "vårpepp" fick jag med en välfylld goodiebag hem. Däri fanns gott om gåvor, och bland allt annat fint och smaskigt fanns en burk kokosolja från Urtekram.
 
 
Det är en ekologisk kallpressad kokosolja, som fungerar väldigt bra att använda till den mesta matlagning. Den går att steka i, eller tillsätta i mat, och den går också att använda till bakning, t.ex. att smörja formar med. Själv gillar jag att ha den i t.ex. pulled chicken, eller att smörja formen till en chokladkaka. Den ger inte en stark smak, men man kan liksom ana en hint av kokos i bakgrunden av all annan smak. Det är enligt mig, mycket gott.
 
Dessutom är kokosolja en av de nyttigare fetterna, och kokos har många goda egenskaper för kroppen.
 
Följ dem på insta, under @urtekramsverige för bilder, tips, recept och fler av deras fina produkter.
Kommentera inlägget här: