carroshemlagat.blogg.se

Hemlagat har alltid varit en passion i mitt liv, jag avstår gärna fabrikat av olika slag. Jag tycker det är viktigt att mina barn får god hemlagad mat, redan från start. Själv bestämde jag mig efter påsken 2014 för att ta bort en stor del snabba kolhydrater från min kost. Hur jag kombinerar min egen kost och maten för mina två barn och min sambo, det kan ni läsa om här i min blogg.

Kackel i grönsakslandet.

Kategori:

Idag lyckades jag och sonen plantera lite i grönsakslandet, och faktiskt har vi lyckats så alla fröer som ska direktsås nu. 

Igår och i morse byggde vi spaljéer till ärtorna, och fet blev rätt bra. Tror det kommer se fint ut när det börjar klättra grönt på dem.



Förutom sockerärtor, brytbönor och vaxbönor har vi idag planterat gullök, purjolök, broccoli, vitkål och blomkål.

I lådan med örter har inget börjat växa än, men där vi satt rotsaker har det börjat växa :) 



Nu är det lite grejer som snart ska planteras ut, men vi har fyllt 5 av lådorna i trädgården nu. Det känns roligt och spännande.
Kommentera inlägget här: