carroshemlagat.blogg.se

Hemlagat har alltid varit en passion i mitt liv, jag avstår gärna fabrikat av olika slag. Jag tycker det är viktigt att mina barn får god hemlagad mat, redan från start. Själv bestämde jag mig efter påsken 2014 för att ta bort en stor del snabba kolhydrater från min kost. Hur jag kombinerar min egen kost och maten för mina två barn och min sambo, det kan ni läsa om här i min blogg.

helvete, jag glömde vattna!

Kategori:

Åh nej. Jag skulle vattnat plantorna nere igår, men glömde. Idag var de minst sagt slitna. Jag tror de flesta klarar sig, men några såg rejält slitna ut. Jag vet inte om de kommer klara sig :( 

Jag känner just nu att det är svårt att få tiden att räcka till. Jag skulle behöva plantera om många av dem, vissa behöver skolas ut och några kan jag nog plantera ute. Men jag har inte tid. 

Solrosorna är nog redo att planteras ut i rabatten. 

Chilin mår i alla fall bra, för den vattnade jag för ett par dagar sedan.

Habaneron växer bra, men långsamt.

Slanggurkan fick en skvätt vatten igår, så den mår faktiskt bra.

Här i växer djungelgurka/minimelon som tycks må bra med.

Och här är några majs. De har det också bra.
Får se om jag börjar rensa bort de lådor som inte blivit något, eller där plantorna dött av mitt vattenslarv nästa helg. Jag hoppas på långhelg... Vi får se vad arbetet tillåter. 
Kommentera inlägget här: