carroshemlagat.blogg.se

Hemlagat har alltid varit en passion i mitt liv, jag avstår gärna fabrikat av olika slag. Jag tycker det är viktigt att mina barn får god hemlagad mat, redan från start. Själv bestämde jag mig efter påsken 2014 för att ta bort en stor del snabba kolhydrater från min kost. Hur jag kombinerar min egen kost och maten för mina två barn och min sambo, det kan ni läsa om här i min blogg.

Trädgården som växer

Kategori: grönsiar

Jag lyckades äntligen plantera ut tomatplantor i trädgården! 


Jag satte ut 9 plantor, 5 av dem är vanliga frilandstomater, 2 är romantica och 2 är gul körsbärstomat. 


Här är lådan jag frivården först, med morötter, rädisor, kålrot och rödbetor. Jag gallras lite i rädisorna idag.


Här är potatis som börjat titta upp. De är rätt fina när de är sådär små. Synd att de blir så fula växter sedan...


Sockerärtor som börjat växa. De andra två ärrsorterna har också börjat titta upp lite smått, men de värkar vara mer blyga.


I lådan med örter börjar det också se grönt ut. Här är dill, som växer fint.


Blomkål som jag frisått i en låda har börjat titta upp. Hoppas det blir något.


Nyaste tillskottet i trädgården är ett gäng buskar. Här syns 2 blåbärsbuskar.


Och dessa två är hallon. Underbara sambon grävde ned alla idag medan jag planterade om annat.


Kommentera inlägget här: