carroshemlagat.blogg.se

Hemlagat har alltid varit en passion i mitt liv, jag avstår gärna fabrikat av olika slag. Jag tycker det är viktigt att mina barn får god hemlagad mat, redan från start. Själv bestämde jag mig efter påsken 2014 för att ta bort en stor del snabba kolhydrater från min kost. Hur jag kombinerar min egen kost och maten för mina två barn och min sambo, det kan ni läsa om här i min blogg.

Tomarillo

Kategori: grönsiar

Förra veckans "konstiga frukt" var tomarillo. 


Det är en ganska vacker frukt, mörkt röd i färgen, ungefär stor som en tomat, fast mer formad som ett plommon. 

Vi visste faktiskt ingenting om frukten, utan köpte den bara för att det inte fanns så mycket vi inte testat ännu på affären. 

Vi delade frukten på mitten, och gjorde sedan båtar/klyftor av den.


På insidan ser den ut som em tomat, fast mörk.

Smaken var väldigt speciell. Fruktköttet smakade som en ganska söt fast sur tomat. Det där lite slemmiga där kärnorna sitter smakade som peppriga svarta vinbär. 
Mycket speciellt. 
Konsistensen var precis som en mogen tomat.

Jag måste tyvärr säga att ingen av oss gillade den, och jag har svårt att se något användningsområde där den passar.

Kommentera inlägget här: