carroshemlagat.blogg.se

Hemlagat har alltid varit en passion i mitt liv, jag avstår gärna fabrikat av olika slag. Jag tycker det är viktigt att mina barn får god hemlagad mat, redan från start. Själv bestämde jag mig efter påsken 2014 för att ta bort en stor del snabba kolhydrater från min kost. Hur jag kombinerar min egen kost och maten för mina två barn och min sambo, det kan ni läsa om här i min blogg.

Äntligen utflyttat!

Kategori: grönsiar

Idag hade vi strålande sol hela dagen, och redan kl 9 på morgonen var det 20 grader ute.

Så det var bara att dra på bikinin och gå ut och jobba!

Jag har väntat länge på att få tid och tillfälle att plantera ut allt jag kultiverat inne. En del av det jag sått hade tillomed börjat dö för de inte mått så bra inne. Så det var verkligen en lättnad att äntligen sätta igång.

Det blev en hel del, trots att jag förlorat mycket under resans gång.


Nu vet jag inte längre vad som är vad, men det märks väl när det blir frukt... Så länge man inte misstar en habanero för en paprika. 

I de här hinkarna har jag satt Spetspaprika, gul paprika, röd paprika, röd chili och habanero.


I de vanliga blomkrukorna är rosmarin. Jag vill ha dem i riktiga krukor, för jag ska ta in dem efter sommaren. 



Längst ned står en massa blandade växter som jag inte kommer plantera. Jag vet inte vad som är vad, för jag har inte märkt lådorna. 

Jag kommer i första hand använda de växterna som reserver om någon av de jag satt inte överlever utflytten, men annars kommer jag tvinga på alla vänner och grannar av dem ;) 



Kommentera inlägget här: